kontrast kontrast • powiększanie tekstu czcionka normalna czcionka większa czcionka największa • wersja wai tryb wai Powrót do wersji graficznej

Menu strony

Lewe menu

Urząd

Godziny otwarcia:

Poniedziałek: 8:00 - 18:00*

Wtorek - Piątek: 8:00 - 16:00

 

*w poniedziałki w godzinach 16:00 - 18:00 dyżury pełnią pracownicy:

- Wydziału Obsługi Mieszkańców

- Delegatury Biura Administracji i Spraw Obywatelskich

- stanowisk kasowych Wydziału Budżetowo-Księgowego

- Urzędu Stanu Cywilnego

 

Terenowy Punkt Paszportowy czynny jest w godzinach:

poniedziałek: 10:00 - 17:30

wtorek - piątek: 8:00 - 15:30

Opłaty paszportowe i geodezyjne wyłącznie gotówką

 

Adres: ul. Grochowska 274
03-841 Warszawa


Centrala urzędu 22 44 35 555


urzad@pragapld.waw.pl

Wnuczek wciąż oszukuje

Opublikowany:

Wnuczek wciąż oszukuje! 

 

Miasto st. Warszawa i Komenda Stołeczna Policji przypominają seniorom  o zagrożeniu, jaką niesie działanie w dobrej wierze. Wykorzystując ją oszuści w dalszym ciągu wyłudzają pieniądze od osób starszych. Ruszyła druga odsłona kampanii informacyjnej „Babciu, to nie Twój wnuczek … Bądź ostrożna”.

 

Statystyka jest porażająca. W pierwszym kwartale tego roku było 249 zdarzeń o tym charakterze. Niestety aż 131 razy osoby starsze zostały oszukane i wyłudzono od nich aż 3,8 mln zł. Złodzieje podszywający się pod policjantów 118 razy trafili na osoby, które były świadome zagrożenia i nie dały się ograbić z oszczędności.
 

Jak działają oszuści

Oszuści dzwoniąc na numer stacjonarny i nawiązując rozmowę ze starszą osobą podszywają się pod któregoś z członków rodziny. Po chwili jednak przerywają połączenie. Bardzo szybko telefon ponownie dzwoni. Tym razem przestępca podaje się za policjanta, funkcjonariusza CBŚ lub CBA.

 

Oszust przekonuje starszą osobę, że rozpracowuje zorganizowaną grupę przestępczą     i prosi, aby mu w tym pomóc. Ta pomoc ma polegać na przekazaniu gotówki. Dzięki temu będzie można zatrzymać prawdziwych przestępców oszukujących starsze osoby „na wnuczka".

 

W rzeczywistości są przestępcami, nie mającymi nic wspólnego z policją. Jedynym ich celem jest wzbogacenie się kosztem ludzkiej krzywdy. Po przekazaniu pieniędzy lub wpłaceniu ich na wskazane przez oszusta konto, wszelki kontakt z przestępcami się urywa. Z reguły wówczas pokrzywdzony orientuje się, że padł ofiarą oszusta.
 

Kampania informacyjna

Miasto Stołeczne Warszawa i KSP z pierwszą edycją kampanii ruszyły w październiku 2014 r. Jak bardzo potrzebna była szeroko zakrojona informacja skierowana do seniorów pokazuje statystyka. W 2014 r. w Warszawie wyłudzono od nich ponad 12 mln zł, 612 razy próbowano, a w 359 przypadkach złodziejom udało się pozyskać pieniądze.

 

Tegoroczna kampania informacyjna jest pochodną zeszłorocznej, ulotki (60 tys.)  w zmienionej kolorystyce, ale z takimi samymi ostrzeżeniami informującymi, jak działają oszuści i co zrobić, aby nie dać się okraść, zostały przekazane do dzielnic i ZTM.  W pojazdach komunikacji miejskiej do 31 maja emitowany jest spot zawierający także numery telefonów, pod które należy zadzwonić, aby dowiedzieć się więcej o tym procederze.

12935

Pozostałe artykuły w tym samym dziale co Wnuczek wciąż oszukuje