kontrast kontrast • powiększanie tekstu czcionka normalna czcionka większa czcionka największa • wersja wai tryb wai Powrót do wersji graficznej

Menu strony

Lewe menu

Urząd

Godziny otwarcia:

Poniedziałek: 8:00 - 18:00*

Wtorek - Piątek: 8:00 - 16:00

 

*w poniedziałki w godzinach 16:00 - 18:00 dyżury pełnią pracownicy:

- Wydziału Obsługi Mieszkańców

- Delegatury Biura Administracji i Spraw Obywatelskich

- stanowisk kasowych Wydziału Budżetowo-Księgowego

- Urzędu Stanu Cywilnego

 

Terenowy Punkt Paszportowy czynny jest w godzinach:

poniedziałek: 10:00 - 17:30

wtorek - piątek: 8:00 - 15:30

Opłaty paszportowe i geodezyjne wyłącznie gotówką

 

Adres: ul. Grochowska 274
03-841 Warszawa


Centrala urzędu 22 44 35 555


[email protected]

W Centrum Powiadamiania Ratunkowego jak w życiu

Opublikowany: 2019-07-12 11:20:00

Różnorodność zgłoszeń, z jakimi spotykają się operatorzy numeru alarmowego 112 w swojej codziennej pracy nie pozwala na nudę. Okazuje się, że są traktowani jak specjaliści w każdej dziedzinie życia. Podczas 12-godzinnego dyżuru odbierają ok. 180 połączeń. Pomijając zgłoszenia dotyczące zagrożenia zdrowia i życia muszą obsłużyć także zgłoszenia, które nie są alarmowe i nie są żartami dzwoniących.

Na jednym z dyżurów operator numeru alarmowego 112 odebrał telefon od zmartwionej osoby, która napiła się zanieczyszczonej wody opadowej. Wybranie numeru alarmowego tłumaczyła obawami o swój stan zdrowia, w związku z czym chciała zasięgnąć specjalistycznej porady.

Kolejne zgłoszenie, które zaskoczyło operatora miało miejsce podczas złych warunków atmosferycznych (wiał silny wiatr). Dzwoniąca zwróciła się z pytaniem, co ma zrobić, gdyż wiatr porwał część jej garderoby, która zawisła na wystającym elemencie jednego z budynków.

Jedna z operatorek starała się pomóc zgłaszającej, która twierdziła, że biletomat w metrze pobrał pieniądze, a nie wydał biletu, a operator siedzący obok, chwilę wcześniej odebrał zgłoszenie od osoby, która kupiła niepasujące obuwie. Gdy buty okazały się za małe, prosiła o poradę, ponieważ sprzedawca nie chciał wymienić ich na większe.
Operatorzy są także ekspertami z zakresu prawa pracy oraz otrzymują bardzo dużo pytań z zakresu wychowania dzieci.

Żadne z tych zgłoszeń nie powinno trafić na numer alarmowy 112, jednak, gdy już tak się staje, operatorzy stają na wysokości zadania i korzystając ze swojego doświadczenia oraz kreatywności pomagają dzwoniącym tak, jak potrafią najlepiej.

15582

Pozostałe aktualności:

Zobacz archiwum